وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟ <h1>وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟</h1><div> <span><i></i> از <a href=”https://dmacourse.com/author/vahid/” rel=”nofollow noopener” target=”_blank”>وحید محمدی</a> </span> <span><i></i><a href=”https://dmacourse.com/blog/article/” rel=”nofollow noopener” target=”_blank”>مقالات آموزشی</a> <span><i></i> ۴ دیدگاه </span></span></div><p></p><h2>مدیر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال</h2><p>این شرح شغل برای درج آگهی استخدام در کاریابی‌های آنلاین و سایت‌های استخدامی تهیه شده، اما شما به آسانی می‌توانید آنرا متناسب با شغل موجود در شرکت خودتان تنظیم نمایید. مثلا می‌توانید آن را برای عنوان شغلی مشابهی مانند متخصص سئو استفاده کنید.</p><p>به طور کلی، وظایف مدیر <a href=”https://dmacourse.com” rel=”nofollow noopener” target=”_blank”>دیجیتال مارکتینگ</a> عبارتند از:</p><p>برنامه ریزی و مدیریت وب سایت، SEO/SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغاتی</p><p>نگهداری و بهبود حضور شما در رسانه‌های اجتماعی</p><p>اندازه‌گیری و سنجش عملکرد تمامی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و تهیه گزارش در مورد آن</p><h3><strong>خلاصه شغل</strong></h3><p>اگر دیجیتال مارکتینگ جزئی از کارهای مهم در شرکت شما است، پس قصد داریم کارهایی که شما به انجام آنها نیازمندید را نشان دهیم. قطعا ما به دنبال یک مدیر دیجیتال مارکتینگ برای توسعه، پیاده سازی، پیگیری و بهینه‌سازی کمپین دیجیتال مارکتینگ در کانال‌های دیجیتال هستیم. پس نیاز داریم که نکات زیر را در مورد کارهای یک مدیر دیجیتال مارکتینگ بدانیم.</p><h3><strong>یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟</strong></h3><p>مدیر دیجیتال مارکتینگ باید دارای درک قوی از استراتژی‌ها و ابزارهای بازاریابی فعلی باشد، همچنین قادر به هدایت کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ یکپارچه(با هدف مشترک) از زمان شروع کار تا زمان اجرا با در نظر گرفتن بودجه اختصاصی باشد. مدیران دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی، پشتیبانی و فروشندگان، برای راه‌اندازی به موقع یک کمپین، کار می‌کنند.</p><h3><strong>مسئولیت‌ها</strong></h3><ul><li>برنامه‌ریزی و اجرای کلیه کمپین‌های وب، SEO/SEM، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغاتی.</li><li>طرح‌ریزی، اجرا و حفظ حضور در رسانه‌های اجتماعی</li><li>اندازه‌گیری عملکرد و گزارشگیری از تمامی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و ارزیابی عمکرد آنها نسبت به اهدافی که برای کمپین‌ها تعریف شده‌است.</li><li>شناسایی گرایشات بازار(trends) و بهینه‌سازی عملکرد و مصرف منابع، متناسب با گرایشات بازار</li><li>ارائه فکر و استراتژی‌های خلاقانه برای رشد و توسعه</li><li>طراحی، اجرا و اندازه‌گیری آزمون‌های مختلف بهینه‌سازی نرخ تبدیل(رسیدن به اهداف)</li><li>همکاری با تیم‌های داخلی برای ایجاد صفحات فرود (landing pages) و بهینه‌سازی تجربه کاربر از صفحات</li><li>استفاده از قوه تحلیلی قوی برای ارزیابی تجربه مشتری در کانال‌های مختلف و تمامی مراحل ارتباطی از طریق آنها (end-to-end user experience)</li><li>تنظیم نقاط موثر برای نرخ تبدیل و بهینه‌سازی قیف فروش</li><li>همکاری با سازمان‌ها و دیگر همکاران فروشنده</li><li>ارزیابی فناوری‌های درحال ظهور، بکارگیری آن با فکر و رهبری مناسب برای هماهنگی و استفاده در مواقع نیاز.</li></ul><p>[newslettersignup]</p><h3><strong>شرایط لازم</strong></h3><ul><li>مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی و یا رشته‌های مرتبط</li><li>داشتن تجربه کاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ</li><li>داشتن تجربه کاری در حوزه هدایت و مدیریت SEO/SEM، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و یا کمپین‌های تبلیغاتی</li><li>داشتن خلاقیت بالا همراه با تجربه در شناسایی مخاطبان هدف، ساخت کمپین‌های دیجیتال برای تعامل، اطلاع‌رسانی و ایجاد انگیزه در مخاطبان.</li><li>تجربه در بهینه‌سازی صفحات فرود و قیف فروش(user funnels)</li><li>تجربه در حوزه تست‌های دوگانه (A/B testing) و چند متغیره(multivariate)</li><li>دانش قوی درباره ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت (به عنوان مثالGoogleAnalytics, NetInsight, Omniture, WebTrends )</li><li>دانش درباره چگونگی کار با ابزارهای تبلیغاتی</li><li>تجربه در راه‌اندازی و بهینه‌سازی کمپین‌های Google Adwords</li><li>دانش کاری درباره زبان‌های برنامه‌نویسی HTML, CSS و JavaScript</li><li>مهارت های تحلیلی قوی و تفکر مبتنی بر داده</li><li>آگاهی از آخرین اخبار، گرایشات و روندها و بهترین روش‌ها برای اندازه‌گیری و بازاریابی آنلاین</li></ul><p>آکادمی دیجیتال مارکتینگ سعی بر این دارد که مهارت‌های لازم در خصوص تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی حرفه‌ای را به دانشجویان این مجموعه به صورت عملی و کاربردی آموزش دهد.</p><p>در این خصوص دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ و کارگاه‌های تخصصی موجود در این آکادمی می‌تواند به شما در زمینه متخصص شدن در حوزه دیجیتال کمک شایانی بکند.</p><p>همچنین این آکادمی دارای تیم‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ در خصوص انجام پروژه‌های گوگل ادوردز، سئو، طراحی سایت و … است که آماده انجام مشاوره و راه‌اندازی کمپین‌های هدفمند برای شما می‌باشد.</p><p>برگرفته از <a href=”https://resources.workable.com/digital-marketing-manager-job-description” rel=”nofollow noopener” target=”_blank”>workable</a></p><p></p>

چرا مدیران کسب و کارها باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ آموزش ببیند؟ <h1>چرا مدیران کسب و کارها باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ آموزش ببیند؟</h1><div> <span><i></i> از <a href=”https://dmacourse.com/author/vahid/” rel=”nofollow noopener” target=”_blank”>وحید محمدی</a> </span> <span><i></i><a href=”https://dmacourse.com/blog/article/” rel=”nofollow noopener” target=”_blank”>مقالات آموزشی</a> <span><i></i> ۲ دیدگاه </span></span></div><p></p><p>حتما شما به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب‌وکار تمایل دارید که بدانید تا چه اندازه برنامه‌ها و اهداف تبلیغاتی و بازاریابی‌تان محقق شده و هزینه‌های شما به درستی تخصصیص یافته‌اند. برای تحقق این هدف شما در اولین قدم  نیاز به ابزارها و مکانیزم‌هایی برای اندازه‌گیری و سنجش فعالیت‌های بازاریابی خود هستید. که تمامی این ابزارهای <a href=”https://dmacourse.com/digital-marketing-2/” rel=”nofollow noopener” target=”_blank”><strong>دیجیتال مارکتینگ</strong></a> برای مدیران و کسانی که صاحب کسب‌وکاری آنلاین هستند موجود است.</p><p>در مدل‌های بازاریابی سنتی قابلیت اندازه‌گیری و سنجش فعالیتهای بازاریابی وجود نداشت. به عنوان مثال شما اگر بنری را در یک بزرگراه قرار می‌دادید که مربوط به خدمات طبقه خاصی از جامعه مثلا زوج‌های جوان در آستانه برگزاری مراسم ازدواجشان بود دقیقا مشخص نبود چه تعداد از بازار هدف شما تبلیغات و آگهی را دیده و نسبت به آن واکنشی نشان داده‌اند.</p><h2><strong>مزایای</strong><strong> </strong><strong>دیجیتال مارکتینگ برای مدیران</strong></h2><p>این در حالی است که در فضای <strong>دیجیتال مارکتینگ</strong> بطور کامل می‌توان برآورد و اندازه‌گیری کرد که چه تعداد از بازار هدف کالا و خدماتی را که شما تبلیغ کرده‌اید را دیده‌اند و در نتیجه دیده‌شدن این تبلیغات چند نفر اقدامات بعدی را که تعریف شده انجام داده‌اند حال این اقدامات می‌تواند خرید محصول، عضویت در سایت یا شبکه‌های اجتماعی، عضویت در خبرنامه و هر اقدام دیگری باشد.</p><p>زمانی که بتوانیم میزان بازخورد از برنامه تبلیغاتی و بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنیم قاعدتا به راحتی قادر خواهیم بود بهبود‌هایی در حوزه‌های مختلف آن انجام دهیم و در نتیجه منتظر نتایج و فیدبک‌های بهتری باشیم.</p><p>از جمله این اندازه‌گیری‌ها می‌توان به میزان اثربخشی هر رسانه تبلیغاتی نسبت به بودجه اختصاصی آن رسانه اشاره کرد، که تمام تصمیمات درباره بودجه‌بندی با استفاده پاسخ دریافتی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که در اختیار مدیران و صاحبان کسب وکارها قرار گرفته است انجام می‌شود.</p><p>نکته دیگر مهم و ضروری برای بسیاری از مدیران و صاحبین کسب‌وکارها جذب مخاطبین و کاربران بازار هدف خود می‌باشد. یعنی آنها تمایل دارند تا تبلیغات و یا آگهی‌شان دقیقا برای کسانی به نمایش در بیاید که نیازمند کالاها و خدمات آنها بوده و در پی آن هستند. به عنوان نمونه در مثال بالا مدیر کسب‌وکار بالا تمایل ندارد تبلیغش برای افراد بازنشسته‌ای که بدنبال گذران دوران بازنشستگی و اوقات کهنسالی خود هستند به نمایش در بیاید.</p><p>این قابلیت و امکان در مدل‌های بازاریابی سنتی به هیچ وجه وجود ندارد و آگهی و تبلیغات برای بسیاری از افراد غیر از بازار هدف ما به نمایش در میاید و هزینه آن بدون ایجاد هیچ بهره‌وری از جانب مدیر کسب‌وکار پرداخت می‌شود.</p><p>اما در فضای دیجیتال مارکتینگ ابزارها و بسترهایی مهیا شده که مدیران و صاحبان کسب‌وکار ها قادر هستند بصورت کاملا هدفمند به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند و دقیقا مشخص کنند تبلیغات و اگهی کسب‌وکارشان برای چه افرادی با چه طیف سنی، سلیقه‌ای، جغرافیایی و …. به نمایش درآید و تخصیص بودجه تبلیغاتی و بازاریابی بصورت کاملا هدفمند انجام گیرد.</p><p></p>
دسته بندی : دیجیتال مارکتینگ