نکاتی ساده و موثر برای ایمیل مارکتینگ کسب و کارهای کوچک

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا به عبارتی بازاریابی ایمیل، به شما کمک می کند تا با بودجه ای کم به مخاطبان هدف دست یابید. کارشناسانِ Campaign Monitor ، که یک شرکت بازاریابی ایمیل است تخمین می زنند که یک پیام بازاریابی ایمیلِ موثر، نتایج بسیار فوق العاده ای را می تواند منجر شود.

در این پست، برخی نکاتی هست که کسب و کارهای کوچک می توانند در بازاریابی ایمیل خود از آنها استفاده کنند.

  • به همراه تصاویر، تگ های توصیفی ایجاد کنید

انتشاراتی آنلاین که برای بازاریابان نمودار و چارت ها را فراهم می کند (Marketingcharts) با آشکار ساختن داده هایی، بیان کرد که یک فرد معمولی بیش از ۴۰۰ ایمیل تبلیغاتی در طول ماه دریافت می کند. ایمیل هایی که شامل تصویر باشد می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند که در اینباکس شلوغِ یک ایمیل، جایگاه خاصی را برای خودش ایجاد کند. خصوصاً آنهایی را که بازخورد احساسی را برای یک محصول، کمپین تبلیغاتی یا برندتان ایجاد می کند. طبق گزارش کارشناسان در Litmus، شرکت تحلیلی ایمیل- بازاریابی ایمیل، حداقل نیمی از کل ایمیل های دریافتی که در دستگاه موبایل چک می شود را شامل می شود. گاهی اوقات اسکرین های کوچک قادر نیستند تصاویر را بطور مناسب نشان دهند، در نتیجه، اگر دریافت کننده، ایمیل شما را فقط بخاطر دیدن عکس های بلاک شده باز کند شما برای همیشه از جانب او به جعبه اسپم تبعید خواهید شد. هرچه این اتفاق بیش تر رخ دهد، سخت تر می توانید به عنوان یک فرستنده قانونی به رسمیت شناخته شوید. براساس گزارش کارشناسان Sender Score تنها ۲۸ درصد از پیام های ایمیلی که ارسال می شوند، در اینباکسِ مخاطب جای می گیرند.

همینجاست که تگ های ALT توصیفی برای بهبود تبدیل و کاهش ریسکِ تصاویر به کمک می شتابند. سازمان غیردولتی WebAIM دریافت: تگ های توصیفی که هم در متن و عملکرد کاربردی هستند از معنای ترجمه ی تصویر اطمینان حاصل می کنند، حتی اگر دریافت کننده نتواند تصویر را ببیند. مجدداً تگ های alt که در تصاویر وب سایت و کمپین ایمیل خود بکار بردید را نگاهی بیندازید.

  • پیام هایی که هدفمندی نشده ارسال نکنید

شاید شما هنوز داده های قدرتمندی را از مخاطبان خود بدست نیاورده باشید، اما با توجه به بازخورد آنها نسبت به هر یک از پیام هایی که ارسال می کنید می توانید به اطلاعات نسبتاً بهتری راجع شان دست یابید. با پشتکار زیاد، میزانِ باز شدن پیام ها و نرخ کلیک شدن ها را در هر کمپینی که ایجاد می کنید براساس زمان بهینه برای ارسال پیام ها با توجه به بازخوردها و تستِ تیترهایی که انتخاب می کنید دنبال نمایید. طبق گزارش Internet Retailer ، خرده فروشِ Isotoner ، فعالیت های ایمیلی گذشته، تاریخچه ی جستجوی سایت و خریدهای سابق را بررسی کرد تا پیام های ایمیلی هدفمندی را برای این مخاطبان ارسال کند. که نتیجه ی این کار، افزایش درآمد ۷ هزار درصدی شرکت بود.

  • از ایمیل برای برقراری روابط پایدار استفاده کنید

کمپین های ایمیل، باید یکی پس از دیگری ساخته شده و چیزهایی را که از مشتری براساس فعالیت های گذشته ی آنان می دانید اذعان کنید. طبق گزارش و داده های شرکت بازاریابی Epsilon، ایمیل هایی که براساس تعاملات دریافت کننده با پیام های گذشته ارسال شده اند ۷۶ درصد بیش تر از پیام های عموم باز شده اند. بی توجه به نوع محصول، خدمات و قیمت تان، اگر نتوانید مخاطبان خود را قانع کنید که روی پیام تان کلیک کنند قادر نخواهید بود که آنها را به مشتری بدل کنید.

ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیل) یک راه مقرون به صرفه برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان است. به بینش های ارزشمندی راجع به آنان دست یابید. البته برای اینکه بتوانید با این پیام ها، مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید نیازمندِ استراتژی هستید. در صورتی که به مشاوره در این خصوص نیاز دارید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.  

چند استراتژی موبایل مارکتینگ برای نسل وای !

موبایل مارکتینگ

امروزه در تمام محفل‌های بازاریابی صحبت از نسل هزاره ( جوانان و نوجوانان‌ ) است و همه‌جا خبر از اتفاقاتی است که توسط این نسل سروصدا راه می‌اندازد. نسل هزاره (وای) نسلی که همیشه پویا و در حرکت است و تلفن‌های همراه بخشی جدانشدنی از زندگی آنها هستند.
همین نکته می‌تواند یکی از نقاط موفقیت برای یک هدفگذاری مارکتینگ باشد، موبایل !
در این قسمت با چند استراتژی برای ایجاد اثربخشی در برنامه بازاریابی در حوزه موبایل مارکتینگ می‌پردازیم؛

سازگاری با دنیای دیجیتال
هر روزه شاهد نوآوری و اختراعات جدید در دستگاه‌های دیجیتال و گجت‌های نوین هستیم. لذا بسیار مهم است که در هنگام برنامه‌ریزی برای کمپین بازاریابی، سازگاری و اجرایی بودن آنرا برروی بستر موبایلی و دیجیتال در نظر بگیریم.
فقط این نکته را در نظر بگیرید این رسانه جایی است که بیشترین ارتباط را با مخاطب دارد و حضور بیش از حد شما می‌تواند تاثیر عکس بگذارد.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی
این نسل همواه در حال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تبادل نظر با دوستان خود هستند.مهم نیست مخاطبین شما از چه پلت‌فرمی استفاده می‌کنند، بلکه شما باید در آنجا کاملا قوی و همانطور که آنها هستند حضور داشته باشید و با آنها وقت بگذرانید.
حضور در شبکه‌های اجتماعی قدرت و جذابیت برند شما را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید از همین طریق جذابیت‌های بیشتری با ارائه پروموشن‌ها و تخفیف‌ها ایجاد نمایید.
حتی ایجاد مسابقاتی برای درگیر کردن مخاطب با محصولات شما، می‌تواند به این برنامه‌ریزی کمک کند.
توسعه و ساخت اپلیکیشن
یکی از اتفاقات خوب در دنیای دیجیتال گسترش اپلیکیشن‌ها است و طبق آمار ۷۲ درصد از این نسل به دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های برندها تمایل دارند. با بررسی مخاطبین خود بطور علمی و نیازسنجی، اطلاعات و امکاناتی از برند خود فراهم و در اپلیکیشن به آنها ارائه دهید. زیرا برای این نسل بسیار ساده‌تر خواهد بود تا از طریق اپلیکیشن با شما در ارتباط باشند.
ارائه تخفیفات از طریق پیام کوتاه SMS
بر اساس تحقیقات بهترین پیام مستقیم از برند برای این نسل، دریافت تخفیف و اعلام پروموشن است. لذا با یک پیامک تخفیف و یا اعلام پروموشن خاص به راحتی می‌توانید یک مسیر تازه به سمت مخاطب خود باز نمایید.
در موبایل مارکتینگ، یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد اولین ارتباط با مخاطب هدف، استفاده از QR code است. QR یک راه ساده برای تبدیل آگهی‌های چاپی و استاتیک به یک تبلیغ پویا است.

دسته بندی : دیجیتال مارکتینگ